torsdag 3 mars 2011

Vill bara kunna koppla av!

Idag har jag jättesvårt för att koppla av och egentligen så är det väl inte bara idag det är så.
Rasmus och Julian är på äventyr i Trelleborg och jag tänkte att då ska jag bädda ner mig i sängen och bara va, men det går inte. Jag finner ingen ro alls idag och blir bara stressad.
Tycker det är svårt att ta det lugnt när den lille är hemma trots att jag vet att Rasmus tar honom ifall jag vill vila eller vad som helst. Jag vill hjälpa till och vara där precis som vanlig fast kroppen säger annat.
Jag slits med mitt dåliga samvete över att vara till en belastning för alla som jag själv vet mår dåligt i allt detta kaos.

Jag började även med spruta nr2 morse, den som ska hjälpa de vita blodkropparna på traven och har redan börjat känna av den. Ont i nacken och axlar precis som förra gången innan  det satte sig i låren och höfterna. Blir fan aldrig symtomfri! Något försvinner men likförbannat dyker något annat upp lika fort.
Är också så himla trött på den söta smaken man har i munnen och mjöliga känslan. Den hjälper inte aptiten direkt! Men det är bara till att fortsätta knapra illamåendetabletter tills allt är så normalt som det kan bli just nu igen

/Sophie

9 kommentarer:

  1. Usch,låter inget kul det där. Säkert sku du behöva vila men jag kan tänka mig hur du känner-man vill att allt ska vara som vanligt,allt ska funka som det brukar. Man saknar de där fåniga små vardagsproblemen. Allt man vill är att bli frisk,inget annat spelar någon roll. Jag har en kronisk tarmsjukdom som tar ner mig så fruktansvärt när skoven kommer och det kan ju inte på något sätt jämföras med din situation, vilket iofs inte heller var meningen, men jag kan tänka mig att din känsla är någonstans åt samma håll som jag beskriver. Den söta smaken,beror den på behandlingen eller varför får du så? Ta hand om dig och lyssna på din kropp. Vila när du har möjlighet även om det är svårt. Varm kram från en medmänniska.

    SvaraRadera
  2. Kära söta Sophie, även om du är jätte stark och har bra inställning till allt som hänt så är det självklart att du har sämre dagar. Jag tycker det är jättebra att du skriver då också så att andra kan peppa dig.

    Du är älskad av många! Och när man älskar någon så är det ingen belastning att ta hand om den personen, tvärtom. Jag förstår dina tankar då jag själv får dåligt samvete så fort jag inte hittar på något med lillen. MEN du blir snart bättre och kan ta igen allt med Julian. Och under tiden tar Rasmus väl hand om honom.

    Många styrkekramar!
    Ramak

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig och hoppas att du snart blir lite piggare så vi kan ta den där fikan på mormors bageri :-P

    SvaraRadera
  4. Precis som Ramak skriver så är det ingen belastning att ta hand om någon man älskar. Jag tycker att du ska försöka tänka lite på dig själv nu, även om du är den jag känner som alltid tänker på alla andra före dig själv. Ta hand om dig, vila och känn att det faktiskt är okej. Kraa

    SvaraRadera
  5. I din sit.måste man få vara som man känner sig. Tänk dej in i sit. att din sambo var sjuk.Inte skulle du då ha något emot att underlätta för honom på alla tänkbara sätt. Ha inte dåligt samvete. Vet du, jag är också svårt sjuk. Jag märker att min man mår bra när han kan göra något för mig.Det får honom att inte känna sig maktlös. Låt din man och alla nära och kära få ta hand om dej och gör endast det du verkligen känner att du vill och orkar. Din man och andra närstående mår bra av att få ta hand om dej.Försök intala dej att du mår bättre av deras omsorger och som sagt, sparka iväg det dåliga samvetet!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Sophie! Ditt foto är så fint med Julian i famnen. Du har mycket styrka - det har jag själv både sett och hört. Det kommer att bli bra! Jag förstår att det känns ensamt när dina killar inte är hemma -men var så säker -de kommer hem igen! Du är älskad!! Kram, Metta.

    SvaraRadera
  7. Det här är en meditationsmetod. Kanske kan den hjälpa dig att koppla av? Det är en halvtimmes regnljud och pling-plång musik som är på olika frekvens i öronen, du måste använda stereohörlurar, vilket får hjärnvågorna att bli som under meditation. Ett slags fuskmetod för metitation kan man säga. Det låter knäppt, men funkar faktiskt. Din kropp måste ta så mycket stryk nu så du kan behöva all själslig styrka du kan få. Ladda ner och prova om du vill.
    http://thepiratebay.org/torrent/4498820/Holosync_Awakening_Prologue_[FLAC]

    Kram Å

    SvaraRadera
  8. Hej Sophie!
    Många som skriver vad man tänker o känner. Det är ingen belastning utan äkta kärlek. Så kicka iväg det dåliga samvetet, det tar en helvetes massa energi, ursäkta min dåliga franska. Du är stark, Sophie och viktigast av allt, inte ensam. Skickar massor av styrkekramar o hälsningar från oss. Pussa Julian, goa ungen o hälsa Rasmus. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  9. Snälla jobba bort den känslan, du är INTE en börda ... Jag känner er absolut inte men märker helt klart av din sambos text att han gör ALLT för dig och även om situationen suger hästballe så gör absolut inte du det <3
    Försök för din skull, för ditt inre, att släppa den känslan för det ommer inget gott utav det! Du kommer få andra kroppsliga symtom pga den prykiska stressen. Tänk att du att hade gjort precis likadant för honom!
    Ta hand om dig tjejen!!!

    /Linda

    SvaraRadera