fredag 4 mars 2011

Ropa hej?

Yes nu är jag tillbaka, eller? Vet inte om jag vågar ropa hej riktigt än bara, men hoppas att jag haft toppen nu och att saker vänder mot det bättre igen.

Tog sovmorgon till 8.30 imorse och vaknade upp till ett framdukat frukostbord med allt man kan önska.
Det var bara till att hugga in direkt nu när aptiten kommit tillbaka och det med råge!
Det är ju värst vad man kan vända från en dag till en annan. Igår fick jag kämpa med allt jag stoppade i mig medan jag idag nästan har fått säga till mig själv att ta det lite lugnt.
Fick något enormt sug efter pasta carbonara mitt i vilan vid lunchtid och studsade upp ur sängen och svängde ihopa lite till mig och Rasmus. Han bara log och sa att det är så skönt att se att jag äter igen!
Tur att detta avtar efter ett par dagar och att den normala rytmen infinner sig igen.

Vi bestämde oss för en tur på Entré idag innan middagen hos mamma och pappa. Sminkade och gjorde mig fin för första gången sen i måndags och kände mig helt matt efteråt. Vi funderade på att ställa in alltsammans men efter ytterligare lite mat så bestämde vi oss för att åka ändå och stanna sålänge som kroppen tillät.
Det visade sig bli riktigt bra! Det blev en lagom lång runda och några inköp till Julian efter att ha stött på Fanny och lilla Ella och hon påpekade att det var "tag 3 betala för 2" på hela lindex sortiment. Kanon! :)
Efter det fick vi god middag, som vanligt hos föräldrarna - Rostbiff, pepparsås, klyftpotatis med timjan och sallad. Till dessert äpplepaj med toscatäcke och vaniljsås. Ohhlala!

Julian somnade gott vid påklädningen av overallen och fortsatte sömnen när vi kom hem. Nu står det mer fredagsmys på menyn innan sängen kallar.

/Sophie

3 kommentarer:

  1. Hej Sophie!
    Det gör gott i det Ottomanska hjärtat att höra att du mår bättre, så skönt. Ha en fortsatt riktigt mysig helg, vi syns o hörs. Pussa Julian från mig o hälsa Rasmus så gott.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Hej min lilla propp!!Skönt att höra att du piggat på dej! Har varit på semester 2 veckor hos min vän i Indien så nu har jag uppdaterat mej om hur du har det. När allt du går igenom nu är över ska du absolut resa till Indien för att tanka batterierna. God mat, underbara stränder, goa människor och väldigt annorlunda.Stora kramar till dej och massor av positiv energi till dej att ta fram vid behov!Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar helg ! Kram

    SvaraRadera