torsdag 3 mars 2011

Bättre men inte bra!

Jag fick min behandling i måndags trots den dumma förkylningen. Värdena var bra så det var inga problem alls.
Har mått ganska illa och kännt mig hängig men långt ifrån som det var när jag fick första omgången, då var jag utslagen.
Känner att jag börjar hämta mig sakta men säkert redan (peppar, peppar) och hoppas att det inte blir värre än såhär.

Det som jag upplever är värst med hela denna karusellen är att man aldrig någonsin känner sig pigg, utvilad eller har någon lust till något. Inte alls som man hade förr. Är så trött på att känna mig likgiltigt till allt.
Men visst blir man pigg igen när man är färdigbehandlad??
Visst kommer livet återgå till det normala och man kan återigen se glädje i saker??
Känns som man går i en dimma och är ständigt frånvarande. Man får liksom anstränga sig i allt man gör.

Men nästa gång det är dags är vi halvvägs. DÅ kan vi börja räkna ner!
21/3 är jag redo igen!

/Sophie

4 kommentarer:

  1. Det kommer återgå till det normala. Det lovar jag dig gumman.
    Vill att ni kommer hem till oss på sushi så fort du känner att du orkar.

    Ta hand om dig.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Det du upplever är långt ifrån någon vardag som man vill uppleva. Genomgå behandling för bröstcancer, tro fan att du känner dig likgiltig och trött ! Bara lita på att det kommer tillbaks ... ja även under behandlingstiden kommer du säkert uppleva små lyckomoment men sonen och med mannen! Men som sagt...tillåt dig känna precis vad du vill! You´ll be back!!

    Jag är en av många som är oehört imponerad av dig och din inställning till detta. Att du sen pendlar i humöret är inget som påverkar att jag är fortsatt imponerad! Jag spanar här varje dag och hejjar på dig !

    SvaraRadera
  3. Varje gång jag är sjuk eller mår dåligt så tänker jag på dig och får kraften tillbaka. Kanske därför min feber igår försvann på några timmar. Kraa

    SvaraRadera
  4. Sophie, nu har jag hittat hit.

    Jag förstår exakt vad du menar, jag sitter här nu på dag 10 efter fec#3 och är livrädd att lusten inte ska komma tillbaka, det brukar den göra runt den här tiden, men den kommer inte... dock tror jag att den dyker upp snart. Men det är utmattande att gå så här likgiltig dag ut och dag in. Tack för att du skrev om din PICC o proppen, jag hade nog inte gått o kollat upp det om du inte skrivit. Hoppas du får en bra dag.

    Kram Ida

    SvaraRadera