söndag 20 mars 2011

Imorgon är det dax igen...

Efter morgondagen har jag kommit halvvägs i behandlingen och det känns så himla bra kan ni tro!
Ska inte säga för mycket än, men det har gått mycket snabbare än vad jag trodde att det skulle göra. De tre veckorna man har mellan varje behandling bara springer iväg och plötsligt är man tillbaka på avdelningen för nästa kur.
Nu hoppas jag att det går lika smidigt som sist. Jag mådde förstås inte bra, men det värsta gick över efter fem dagar och sen mådde jag precis som innan jag blev sjuk.
Det är bara till att ladda upp med illamåendetabletterna, kortisonet och lätt mat i kylen som lockar när aptiten är borta.

Nu är det iallafall dags att bädda ner sig i sängen med en bra bok. Får se hur många sidor jag hinner läsa innan jag slocknar. Brukar inte bli många kan jag säga.
Sov gott!

/Sophie

9 kommentarer:

  1. Stort lycka till med denna omgång då!!

    Jag väntar fortf på nr 1...

    Helena

    SvaraRadera
  2. Är det Nussekudden du läser då? hahaha. Lycka till imorgon! Kraa

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra idag! Kram

    SvaraRadera
  4. Läser runt och finner din blogg hos Ida, och precis som din rubrik säger så är man stark tillsammans för tänk vilken kvinno power jag funnit bland alla drabbade...
    Nu är det precis snart exakt en månad sedan jag kände min knöl, 3 veckor sedan jag fick min bröstcancer diagnos och imorgon ska jag in på operation. Har själv precis dragit igång min blogg om detta då jag har ett stort behov av att skriva av mig alla känslor och jag är glad över att ni är så många som skriver, som stöter och blöter tankar och behandlingar, illamåenden och rädslor men samtidigt så otroligt mycket mod.
    Jag föjer dig gärna och länkar din sida om jag får..?

    SvaraRadera
  5. Du är en riktig fighter, kommer gå bra:) du är beundransvärd.

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har det OK idag Sophie! Och att biverkningarna är snälla mot dig. Nu är det "bara" hälften kvar! (Gillar inte när folk sagt så till mig för det känns som för många kvar ändå, men dom har ju rätt ;)

    Det går åt rätt håll! KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej Sophie!
    Hoppas ni har haft en mysig helg o kosat dokke, som norrmännen säger. Jag brukar alltid säga att norrmännen går på tur o vi svenskar går på skicklighet, he, he. Men säg det inte för någon, hm.....
    Hoppas att du mår ok, skickar många goa kramar o hälsningar från oss. Pussa goa ungen Julian o krama Rasmus. Vi syns o hörs.
    Essie

    SvaraRadera
  8. Hoppas du mår bra igen fort efter den här omgången. Nu har du gjort hälften, så snart är det mesta bakom dig.
    Kram
    Å

    SvaraRadera