tisdag 15 februari 2011

Julafton?

Dagen började tidigt och intensivt som den oftast gör nuförtiden. Det som stod på dagens schema var blodprov för min del inför operationen på torsdag (insättning av porth a cath), Rasmus hade årskontroll angående hans blödarsjuka och vi skulle hitta lite fräcka kläder till fotograferingen imorgon.

Vi lyckades hitta lite coola kläder till lilleman som han bara var så söt i. Det blev ett par fräcka jeans med hängsle, snygg t-shirt och en gubbakeps.
Lovar att lägga upp bilder sen när dom är tagna och vi valt ut de bästa som ska framkallas.Ska bli riktigt kul att gå och ta foto i en studio.

Vi tog en sväng inom mina föräldrar också och överraska mamma med en skrikig och "jag behöver verkligen byta blöja" bebis. Hon jobbar natt och hade nyss stigit upp när vi kom inrusandes. Tur där alltid finns någon hemma där :)
Ny blöja löste problemet och vi fick lugnt i lägret igen. Vi bestämde oss för att stanna på middag också.

Uppe hos mamma blev det lite av julafton. Inte nog med att vi shoppat till oss själva idag så hade hon även lite pigga upp presenter till oss. Ralle fick en snygg t-shirt av mamma och en tidning av min moster m. familj, av dom fick vi även en jättemysig tröja till Julian och jag fick en snygg tröja och en parfym. Herregud vad ni skämmer bort oss. Fick även ett fräsigt halsband av mammas arbetskamrat Christel.
Tack allihopa!

Tack mamma och moster Lena med hela familjen <3

Tusen tack Christel <3


Som sagt imorgon väntar fotografering och Julian sover nu gott för att förhoppningsvis vara på topphumör när det ska tas bilder.
Står i valet och kvalet i hur jag ska göra med mitt hår. Vågar knappt röra det nu för imorse lossnade verkligen MYCKET hår när jag borstade det.
Kanske måste jag ta steget och trimma ner det. Kommer ju inte våga tvätta det och det känns inte hållbart i längden :)
Har ju trots allt något att ersätta det med nu. Så kanske går jag inte till frissan imorgon och tar bort allt och går ut med mitt nya fräscha hår istället!
Den får jag sova på över natten. Stort och lite skrämmande steg att ta även fast jag blivit mycket bekvämmare med tanken nu.

Ha det så bra alla läsare!

/Sophie

7 kommentarer:

  1. Tycker att du ska kapa så mycket det går, sen om du väljer att snagga som du sa eller klippa en kortare och tunnare frisyr som frisören tipsade om, kan bara du känna. Peruken är ju riktigt bra, så kanske lika bra att den åker på efter fotograferingen? :) Lycka till. Kraa

    SvaraRadera
  2. Lycka till imorgon med fotograferingen, det kommer att bli kanonfina bilder, det vet jag. Ja, det är väl härligt med "julafton" lite då och då.
    Skickar massor av styrkekramar o hälsningar från oss. Hälsa o krama Rasmus o pussa Julian så mycket.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Man behöver bli bortskämd ibland (man är ju ganska så dålig på att skämma bort sig själv). Du är jättefin i peruken! Vad jag kunde se på bilden du skickade så ser det ut som ditt eget hår, inte konstigt alls. Du är fin!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tror du kommer bli as snygg i ditt nya hår, När kampen är över kommer du få ditt vanliga hår igen, Mycket friskare än många av oss andra har.

    Man behöver lite uppmuntran, så det var ju kul med er lilla julafton idag =)

    Håller tummarna för din operation i morgon, kommer gå alldeles utmärkt. Du är en helt otroligt stark person.

    När du har bekämpat detta, finns det inget som du inte klarar av här i livet.

    Kram på dig och familjen

    SvaraRadera
  5. Dom fina sakerna är du och din familj verkligen värda, verkligen fina saker! Piggar upp lite iaf:) Beundrar verkligen dig och ditt mod, du är fantastisk. Detta kommer ni fixa.

    SvaraRadera
  6. Måste bara säga att du är väldigt vacker på din header! Med ett så vackert ansikte tror jag faktiskt inte att håret spelar någon roll :)

    (Dock är det ju klart att det kan spela roll för dig själv, det säger jag inget om. Jag ser det ju bara från en utomståendes perspektiv.)

    SvaraRadera
  7. All kraft och kärlek till er <3

    SvaraRadera