måndag 14 februari 2011

Har hår igen!

Vi kom iväg till Trelleborg igår trots sjukdom. Julian var mycket piggare och hade lyckats bli av med sin feber.
Det var verkligen en mysig kväll. God mat ala Peter (svärfar) som vanligt, gott vin och trevligt sällskap.
Rasmus mormor var också där och hade med sig en lite skyddsängel till mig. Hon sa att hon hade flera stycken själv där hemma och att dom räddat henne många gånger så den har fått höga krav på sig från mig nu :). Tack Ulla! Den får absolut följa med vid alla besöken på sjukhuset.


Var ju och provade perukerna idag också. Lina följde med mig precis som förra gången för att agera smakråd. Tre stycken provade jag men kunde genast ta bort en av dom. Så det stod mellan två stycken, en lite längre som det var tänkt att jag skulle klippa till och en lite kortare variant. Men efter att ha provat några gånger så var valet ganska glasklart, det blev den som var lite kortare.
Hur snygg som helst för att vara peruk och liknade hur jag hade mitt hår för ca 3 år sedan. Lina och Frisören höll med om att den var kanon på mig! Så jäkla skönt! Nu har vi ett problem mindre! Jag har hår igen :)

Känner att tappar ganska mycket nu. Vågar knappt kamma det och än mindre tvätta håret.
Vi ska gå och fotografera oss på onsdag, Rasmus jag och Julian. Ta lite fina studio bilder nu medans jag fortfarande ser ut som mig själv, sen efter det så tror jag att det får åka av.

Ni får en bild av själva håret. Tids nog får ni se den på mig också.


Vi fick åka iväg med vår lilla sjukling till barnakuten idag efter ett samtal med 1177 (sjukvårdsrådgivningen).
Han äter ju knappt något och har blivit dålig i magen nu också. Som tur var gick det riktigt bra där och hon verkade inte så orolig för honom. Vi fick med oss en spruta hem som vi kunde använda till att ge honom vätska genom ifall han skulle totalvägra med maten och rådet att ge honom alvedon. Hoppas det vänder snart och att han kommer igång med maten igen.




/Sophie

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att ni hade det gott, piggar alltid upp med god mat och härligt sällskap. Hoppas att Julian mår bättre nu, goa, goa, ungen. Peruken är jättesnygg, Sophie, snygg färg o fräcka slingor.
    Hälsa o krama Rasmus o pussa Julian från mig. Skulle hälsa så gott från de andra också. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Prova med och ge Jullian pigellin glass... Vi fick det rådet när vi var på barnakuten med Sigge när vi inte fick i honom någon mat eller vätska.... Kram

    SvaraRadera
  3. Du klär mycket bra i den du valde. Ja, du ser verkligen ut som dig själv!

    Hoppas att Julian snart blir kry.

    SvaraRadera