torsdag 10 februari 2011

Hemgång imorgon!

Weeei, imorgon får jag äntligen åka hem. Läkarna var här inne imorse utan vare sig förkläde eller munskydd, detta betyder att mina värden är bra nu igen och att immunförvaret har hitta tillbaka.
Dom tittade lite snabbt på armen också där picc linen suttit och konstaterade att antibiotika gjort underverk redan.
Nu vill dom bara se att febern går ner och att jag slutför min antibiotikakur sen är det fritt fram att lämna.

Idag kommer Marcus och Ramak hit med god mat - gyrostallrik!
Är något trött på denna sjukhusmat nu. Det jag har blivit serverad under tiden jag varit här är (läs och njut)

-Micrad Findus köttfärspaj
-Någon form av fiskrätt som jag tackade nej till och fick hitkört lite hamburgare istället
-Kokt korv med rotmos, brytbönor och björnbärskräm till dessert
-Kassler, potatis, svampsås, kokt majs
-Redd grönsakssoppa med frikadeller, smörgås med pålägg, chokladkaka

Det värsta jag dock blivit serverad på sjukhuset var när Julian föddes. Då fick vi matjesill, potatis och gräddfil.
Det var verkligen ingen höjdare som nyförlöst! :)

Har också pratat med onkologen idag. Dom vill inte sätta in en ny picc line utan väljer istället en porth a cath. Den sätter man under huden ca en decimeter nedanför nyckelbenet och jag tror det kan bli bättre för mig.
Då slipper jag ha något som är ivägen för mig när jag bär Julian på den armen.



Räkna inte med något inlägg imorgon, för då ska jag bara njuta av min familj hela långa dagen!
(Kanske fuskar och skriver något litet => )

/Sophie

6 kommentarer:

  1. Så skönt att det är bättre med dig o att du får komma hem. Ha nu det mysigt o njut av att få vara hemma..

    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Proppen ! Kul att du får komma hem ! Idag hade vi ärtsoppa, pannkakor och currykycklinggryta med ris på jobbet. Du får sms om du blir inlagd någon annan gång så kommer jag förbi med god jobbetmat istället för sjukhus mat! Kanske en chokladcroijsan ( kan ju inte stava ).....920 gäster...så jag och Jonna sprang runt som yra hönor. Vilket vi faktiskt gör varje dag när jag tänker efter...Vi saknar dej! Kramar Hanna

    SvaraRadera
  3. Hej!! Vad underbart att du får åka hem till dina pojkar. Njut o mysa!! Kramar /Eva

    SvaraRadera
  4. Hej Sophie!
    Underbara nyheter tycker jag. Skickar många goa kramar och hälsningar från oss o mys som bara den, när du kommer hem.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  5. Underbart att läsa att du får komma hem, läser din blogg varje dag. Du är helt fantastisk..vilken kämpe. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Ja, du den där maten har jag många gånger skämts över att behöva servera till folk. Hu, ibland luktar den inte bättre än hundmat. Skönt att du får komma hem nu!

    Hejar på dig!

    SvaraRadera