lördag 12 november 2011

De bra dagarna är inte borta

Nej vi har faktiskt haft några riktigt bra dagar.

Besöket hos kuratorn i torsdags gjorde mig minst 20 kg lättare och efter det var jag redo för ett par timmar på Leos lekland med familjen. Kan ju säga att vi vuxna hade lika roligt som barnen.
Sen att alla höll tummar och tår för oss och önskade något nu när det var den 11/11-11 förde med sig goda nyheter.
Ja, är man inte vidskeplig redan så blir man det i såna här situationer.
Det är mycket "ta i trä", önska när man har en lös ögonfrans på kinden osv som gäller här hemma nu.
Hur som helst så ringde min läkare i fredags och hade goda nyheter.
Röntgen visar inte på mer spridning än det vi redan visste. Alltså är lungor, lever etc skonade.
Det förändrar inte mitt läge så direkt, men vi har ju färre områden som ska bekämpas och bara vetskapen om att det inte har förpestat fler delar av min kropp känns jäkligt skönt.
Detta firades med trisslotter som gav vinst, eller jag, det gick på ett ut åtminstone :) och vin och god mat hos svärföräldrarna där hela familjen Dahl var samlad.
Många skratt och en del tårar som behövdes släppas ut blev det också under kvällen.

Fick även tid på måndag för njurprovtagningen, så nu väntar vi bara på hörseltestet.
Även peruktid är bokad och Lina hänger med och agerar smakråd även denna gången.

Vill också säga tack till alla som skrivit till mig. Ni är verkligen så många som engagerar er och det värmer i hjärtat kan ni tro.


12 kommentarer:

  1. Snöra boxhandskarna riktigt hårt och slåss som fan mot de där "jävlarna " som finns där i kroppen !
    Du har många som hejar på dig och som tar emot dig de gånger matchen är tuff och du faller .
    Du får hjälp av många att resa dig !

    Tanka dig full med kärlek , kraft och styrka av sonen och mannen och alla andra som du tycker om .
    Jag håller på dig i varje kamp du ska gå !

    SvaraRadera
  2. Jap, här är en till som hejar och hoppas att du ska besägra cancern!
    Jag har bråkat med min BC sedan i våras. Väntar nu på resultat av PET undersökning som ska förhoppningsvis ge ett lugnande besked att fläcken i lungan är annat äv cancer... Kram

    SvaraRadera
  3. Detta fixar du gumman, det är jag säker på! Fantastiskt goda nyheter från PET-CT ju :-D D <3 ses snart p.s puss på lille sötnosen!! Kramisar Sofia <3

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande. Vad skönt att du har en sådan fin familj som stöttar och läsare, ju mer positiv energi desto bättre. Hoppas behandlingarna sparkar ut skiten ur din kropp!

    SvaraRadera
  5. Fäller tårar när jag läser allt du går igenom.
    Önskar dig all lycka!!! Detta fixar du!!

    SvaraRadera
  6. Älskar dig!/Rasmus

    SvaraRadera
  7. Ja Sophie! Hans och Gert och jag är fulla av beundran över dig och kan gå hur långt som helst och göra vad som helst för dig. Det värmer så gott att höra att du har en sån go familj - de älskar dig och det räcker långt!!! Gosa och njut med Julian - han ger dig kraft. Finns det nå´t jag kan göra så finns jag.Metta.

    SvaraRadera
  8. Och ett sån´t underbart hjärta! Det kommer jag att spara. Metta

    SvaraRadera
  9. Vi är många som tänker på dig och önskar dig all lycka på din färd, med allt som du ska gå i genom ,du fixar detta.
    Kram Christel (Din Mammas arbetskamrat)

    SvaraRadera
  10. tänkte på dig : http://www.vitaviva-info.com/sv/content/view/full/1909

    SvaraRadera
  11. Mina tankar är hos er <3

    SvaraRadera
  12. Hej - jag blir chockad- av att se att du ( oxå) har cancer i kroppen igen. Jag var SÄKER på att du - och din fina familj var " räddade". Det kändes så.
    Konstig att vi så och säga samtidig har fått diagnostiserad cancer igen. Hos mig var det den årliga mammografien som gav chocken nu i oktober. Had absolut INGEN tankar på att dom skulle hitta något- i och med att min förra bröstcancer inte syntes på mammografi och ultraljud.
    Nu när du tyvärr - och jag med- skriver i våra bloggar igen- så ska jag följa dig. Vi får på något sätt lite lika omständigheter framöver. Jag är ening med dig- DET FINNS EN CHANS FÖR ATT VI KAN ÖVERLÄVA !!! Lycka till nu framöver- mitt hjärta känner med dig- och alla dina nära.
    Klem Ingrid

    SvaraRadera