torsdag 21 april 2011

Nya trädgårdsmöbler och mys i Dalby

Igår fick vi äntligen köpt nya möbler till balkongen och det blev verkligen mysigt! Nu saknas bara blommorna som gör att det ser levande och inbjudande ut. Kanske får det bli en tur till blomsterlandet idag.
Vill att det ska bli en riktigt grön oas där ute, gärna höga växter som vass som samtidigt gör att det blir lite insynsskyddat, lite rosa sköra små blommor, någon lavendel och massa doftande örter! Åhhh vad det ska bli fint!
Får lägga ut bilder sen när det är helt klart! :)

Eftermiddagen spenderade jag i Dalby hos Jonna, en arbetskamrat. Vi var barnfria igår båda två så vi kunde snacka järnet utan avbrott :)
Hon bjöd på en supergod kycklingsallad med rostad potatis och bacon och vitlöksdressing till det.
Och vi avslutade naturligtvis med nått sött, kanelbulle gjord på surdeg och en stor kopp te!
Det blev en riktigt mysig kväll som snart måste göras om igen!

För övrigt så mår jag helt okej just nu. Var ju hos läkaren i tisdags där jag fick lite klara besked på vad som väntar mig. Snart är det dags för mig att träffa kirurgen för ett möte, närmare bestämt v20. Sen är själva operationen inplanerad till nån gång i v25, alltså midsommarveckan, men det spelar ingen roll, bara jag får det gjort! Kan ju hoppas att jag slipper vara inlagd på självaste midsommarafton iallafall.
Efter operationen och läkningen som tar ca 4-6 veckor är det dags för sista anhalten som är strålning. Vi räknade i kalendern och kom fram till att förhoppningsvis kan vi sätta igång med den i början på augusti.
Känns jättebra att ha fått lite tider för när saker och ting ska ske, vill ju kunna räkna ner nu.
Fick även gjort en CT skalle pga. min envisa huvudvärk. Den visade inget konstigt som tur var och jag fick lite starkare piller utskrivet.
Kan även säga att anmälan är gjord nu och inskickad så check på den!

Så tisdagen som skulle spenderas i stan med shopping, god lunch och fika, blev ett långt sjukhusbesök istället.
Men nu bär det iallafall av mot stan. En lite tur till mormor och kanske lite shopping för mig på Entré.

/Sophie

3 kommentarer:

  1. Hoppas huvudvärken ger med sig och ha nu en härlig Påsk med din fina familj.

    SvaraRadera
  2. Bra att du anmälde ditt besök, stå på dig! Glad påsk, hoppas solen skiner nere hos er också :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att huvudvärken inte var något konstigt. Hoppas du njuter av påskvädret och balkongen. Jag är så glad att du har slutet på den tuffa behandlingen planerat och i sikte.
    Kram
    Å

    SvaraRadera