torsdag 1 december 2011

Jul i vårt hus!

Åhhh nu e det julstämmning på hög nivå här hemma!
Färdigpyntat med ljusstakar och gran. Ja det blev tidigt i år och det blev t.om. en plastgran.
Jag är inte mycket för plast. Den ska vara äkta och helst en kungsgran, men detta året får det vara så.
Jag fick också köpt de sista julklapparna till Lillemans kalander när jag var i stan så nu är den komplett.

Imorse när han vaknade så såg han ju den direkt när vi kom ut från hans rum. Han blev eld och lågor, så vi öppnade paket imorse, lekte järnet med den nya bilen och åt mysig frukost med tända ljus. Allt innan 07.00!
Varför slösa bort dagen med att sova.
Sen mös vi framför tv:n till julkalender.

Visst blev det fint.


 Full koncentration.

Appropå presentkalender. Det var verkligen ingen lätt match att hitta 24 paket till den.
De ska vara lagom stora, inte för dyra men ändå inget skit som bara kommer ligga där och skräpa sen.
Ja, nästa år ska jag börja tidigare iallafall.
Detta året kommer Julian få bla. Lera, pepparkaksformar (och såklart bak den dagen också) bilar, russinpaket, reflex, ballonger (så vi kan ha ballonghav för en dag här hemma), kastanjetter, såpbubblor, djur från Scheich, pepparkakor, sångpåsen från Oskar och Ellen (perfekt med en figur i varje paket) och tomtebloss - det blir se men inte röra på den.

Men den här sångpåse. Alla figurerna var jättefina men den ena hade jag faktiskt lite problem med att lista ut vad den skulle föreställa.

Är det bara jag eller.
Julian kommer ju få en skev bild av hur en ekorre ser ut.


Imorgon är det dags för nya blodprover. Jag hade ju dåliga värden sist så vi får hoppas att dom har stigit igen så jag kan ta normaldos av mitt fragmin och så jag slipper hålla mig undan alla snuviga människor därute.
Annars mår jag toppen just nu.
Jag känner att energin är här igen, det är en HEL vecka tills nästa behandling och vi har haft och kommer att ha mycket kul nu i dagarna.
Igår hade vi t.ex Malin och Filip över på middag. Det blev en helmysig kväll med många skratt.
Sen på söndag ska vi ha lite andra adventsmys här hemma med god jullunch.
Så för tillfället är det bara härliga tider.

8 kommentarer:

  1. Jag vill också ha julstämning!!!
    Så fin hans avdentskalender blev, perfekta presenter!
    //MammaSySanna

    SvaraRadera
  2. De är faktiskt en del tack vare dig Sophie, du inspirerar mer än du tror!!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja min son kallar ekorren för katt...
    Ett tips: vi slog in 24 st duplobitar till vår 1,5 årings paketkalender! Kanske kan vara något för nästa år!?

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint ni har gjort!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hahaahaha när Keila såg ekorren så sa hon "Schischen" (kisen).
    Så ser väl inte en ekorre ut Hahaha!

    Kram på er

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken rolig ekorre!
    Men så fint du har julpyntat och så fina bilder. Det ser verkligen väldgit, väldigt hemtrevligt och juligt ut.
    Man längtar liksom in i bilderna.
    Fina böcker gör du också! Du är superduktig och fin!
    Kram från Maggie

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, Sophie och kalendern blev jättefin.
    Ja, om detta skall vara en ekorre, därom tvista di lärde, he, he.
    Ha en fortsatt go helg och mys, pussa goa Julian och hälsa Rasmus så mycket.
    Håller tummarna för att dina värden har stigit.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  8. Super mysigt! Hoppas ni få en kanon andra advent i morgon. Kram från V-by

    SvaraRadera