måndag 25 juli 2011

Spinning

Idag var en prövning för min fysiska hälsa.
Jag bokade in mig på ett spinningpass, bas,  på Friskis och körde järnet. Ja utifrån vad jag kan just nu. Man är inte i så jättebra form efter att ha fött ett barn och sen kryddat tillvaron med med lite cellgifter och annat smått och gått som operation etc under sådär ett årstid, but I did it!!
Jag tog mig igenom hela passet, fick sitta ner vissa gånger då man skulle stå upp och cykla, men hela tiden körde jag fullt ut utifrån vad min kropp tillät.

Nu ska jag bara se till att hålla igång med någon form av träning 2-3 gånger i veckan och förmodligen börja känna och se resultat snart.

Några bra tips på roliga och bra träningsformer som passar en kropp med noll muskelmassa?

7 kommentarer:

  1. Zumba är jätteroligt. Bra musik o härlig stämning. Tror det heter något annat på friskis...

    SvaraRadera
  2. Afrodance på Friskis, vad jag vet (and I know...så där politiskt korrekt, hehe)

    PoK, mamma Sträng

    SvaraRadera
  3. Jag tror det heter fuego eller nåt i den stilen på friskis....

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara säga: vilken underbar familjebild.
    Och grattis till ditt positiva besked./E

    SvaraRadera
  5. Styrketräning! Finns grupp-pass också. Tror absolut det skulle hjälpa dig att bygga upp dig igen. Kolla med sjukgymnast om vad du kan göra på överkroppen först, kanske ska du modifiera vissa övningar. Nu kommer du igen Sophie! Nu är du frisk! Stor kram
    Å

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul! Den bästa träningen för mig är pilates! Ett härligt o mysigt pass som styrker dina coremuskler, alltså dom längst in i mage o rygg. Tränar uthållighet och hållning.

    Jess

    SvaraRadera
  7. Vi kan testa allt! Jag har gått på IW, spinning, fuego o afro. Gillar dock IW:n bäst! Men på fredag e de spinning medel som gäller (puh!) -vill du me??
    Hoppas (för min skull ;)) att du fortsätter på Friskis. Då kan vi ju träna tillsammans :) tjooo!
    Kram

    SvaraRadera